Lantliv * Trädgård * Inredning * Antikt * Loppis

fredag 10 oktober 2014

Mina loppisfynd!

 
 
 
Det har blivit en del loppisfynd under åren.
Här tänkte jag visa några av mina.
 
 
 
Vissa av dem, är för mig,
 några riktiga godbitar
men i någon annans ögon
betraktas de kanske,
mer eller mindre,
 som "skräp".
 
Det är ju det som är "grejen" med återbruk!
 
 

 
Blått är min melodi!
Sommarens oslagbara färg!
 
 


 
 
Underbara gamla småblommiga koppar.
 
 
 
 Blått var det, ja!



 
Samla på något man gillar!  
 
 
 


Att hitta något
som hjärtat klappar lite extra för.
(Helt enkelt charmig!)
 
 
 
 
Den här är nog mitt första loppisfynd någonsin
och den hänger med än.
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
Fynd som ger höstmys på altanen!
 
 
 
 
 
 
 
Tar man en snaps spelar den en melodi!
(Sången får man stå för själv!)
 
 
 
 
Ett riktigt fynd gjorde jag för bara någon vecka sedan.
Köpte denna tavlan över Karsefors.
 
Ett par hade redan satt undan den för att de ville ha ramen,
 men de lät, vänligen nog, mig köpa den istället,
 för min anknytning till motivet skull.
 
Jag är nämligen uppväxt precis ovanför Karsefors.
Tack, snälla!
 
 
 

 
Nött men vacker!
 
 
Har du rensat ut något som du själv inte vill ha,
 men gärna skänker istället för att köra till tippen!!?
Ta gärna med det!
 
Det kan ge glädje åt någon annan!
 
 
 
 
Välkommen på loppis i helgen
och hitta ditt "guldkorn"!
 
ÖPPET PÅ SÖNDAG
12/10
MELLAN 13-15.
 
Lena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar