Lantliv * Trädgård * Inredning * Antikt * Loppis

måndag 25 maj 2015

Loppisfyndat bruksföremål!

 
 
Så blev pingstdagen en solig och fin dag!
Det tackar man för!
 
När solen skiner är det så mycket roligare
 att ansa trädgården -
vilket var välbehövt, kan jag lova.
 
 
 

 















 
 
Jag har en fråga!
 
Jag köpte en gammal pryl på loppis ganska nyligen.
Nu undrar jag om någon av er,
som tittar in på min blogg,
 vet vad detta bruksföremål har används till!?








 
 

 
Hoppas ni kan hjälpa mig
 att lösa det lilla mysteriet!
 
 
Ha det! 
 
Lena.


4 kommentarer:

  1. Hejsan Lena, du och dina loppisprylar. Vet inte vad de är du köpt
    men vi lade ut det på Antikprat, du kan själv se svaret, klicka på länken:

    http://www.antikviteter.net/cgi-bin/discus/discus.cgi
    Ha en bra dag
    Bengt-Rune

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där var inte mycket till svar, än så länge. Kommer kanske fler som kommenterar!?
      TACK snälla för hjälpen i alla fall.
      Ha det så bra! Hälsa!
      Lena.

      Radera
  2. Du blir allt duktigare med kameran, bra jobbat.
    Det blir nog inte fler kommentarer för Antikprat lades ner efter Midsommar, men det finns fler forum.
    Ha det så bra.
    Ulla o Bengt-Rune

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla för kommentarer och hjälp!
      Söker fortfarande efter svaret på gåtan! Har många förslag men ingen vet.
      Det bästa med den här prylen är nästan ändå, att det har gett så många trevliga pratstunder med folk på loppisen. Många är ju väldigt intresserade av gamla saker.
      Nu förstår jag varför folk sätter fram unika prylar på bordet när de har bjudningar,
      det ger många roliga pratstunder!
      Ha det så gott! Lena.

      Radera