Lantliv * Trädgård * Inredning * Antikt * Loppis

tisdag 23 juni 2015

I´m singing in the rain .....

 
 
Tja .... inte precis men ....
det finns ju ändå inget man kan göra åt vädret!
 

 
 Man kan alltid titta på filmen med Gene Kelly -
då blir man i alla fall glad!
 
 
 I'm singin' in the rain 
 Just singin' in the rain
What a glorious feelin' 
 I'm happy again


***************

Jag passade på att rensa ut i "tvättrummet" idag.
Känner mig nöjd med resultatet.

Nästan synd att fylla rummet med krukor och böcker,
men någon nytta behöver det göra
så länge jag har kvar loppisen
på den gamla gården.



Här ser det inte mycket ut för världen men .....





 
..... det blev ganska "fint" ändå.
 
***************
 
 
Badade eller tvättade man i den här?
 
*************************
 
 


 
Visst kokte man upp vattnet
och tvättade i denna!?




 
 
*************************
 
 
Nu till något modernare!
 




En charmig tvättmaskin!
 
Tänk vad man kan hitta i gamla uthus!

***************

När jag var färdig borstade jag lite på golvet
i rummet intill.

Den här gården upphör aldrig att förvåna mig!




Där ligger det nämligen ett snyggt tegelgolv!

Så idag gör det detsamma om det regnar -
jag är nöjd med min dag!


 Dessutom ..... 
efter regn kommer ju sol -
frågan är bara när?

Tjenixen!

Lena.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar